Afvalstoffenheffing
- U betaalt voor het ophalen en verwerken van het afval.
- Ook als u geen gebruik maakt van de huisvuilophaaldienst betaalt u deze aanslag.
- Als u verhuist, betaalt u alleen voor de maanden dat u in de gemeente woont.
- De afvalstoffenheffing staat op het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen dat u in februari ontvangt.
- U kunt in 8 termijnen betalen via automatische incasso.
- Als u niet binnen 8 maanden kunt betalen, kunt u een betalingsregeling aanvragen.
- Als u de aanslag niet kunt betalen, komt u misschien in aanmerking voor kwijtschelding.
Kosten afvalstoffenheffing
Wie/wat | Kosten |
---|---|
Eenpersoonshuishouden | € 200,70 |
Meerpersoonshuishouden | € 334,50 |
Extra grijze container | € 167,25 |
- Als u verhuist binnen Barneveld, blijven de kosten hetzelfde.
- U ontvangt geen nieuwe aanslag.
- Uw adresgegevens voor de gemeentebelasting worden automatisch gewijzigd wanneer u uw verhuizing doorgeeft.
- Als u in Barneveld gaat wonen, geeft u een verhuisdatum door aan de gemeente. Deze geldt als begindatum voor de aanslag.
- U ontvangt vanzelf een aanslag.
- U hoeft niet te betalen voor de maanden dat u niet meer in Barneveld woont.
- U krijgt ontheffing of geld terug.
- Dit gebeurt automatisch als u zich inschrijft in een andere gemeente.
Bent u het niet eens met de belastingaanslag die u moet betalen? Neem dan contact op met de gemeente. U kunt binnen 6 weken bezwaar maken tegen de belastingaanslag.
Heeft u een vraag over uw afvalstoffenheffing?
- Mail naar belastingen@barneveld.nl
- Of bel naar 140342
Hoe wij met uw gegevens omgaan voor afvalstoffenheffing, leest u in het Privacyregister. Zie ‘Uw gegevens en Heffingen- en invorderingsadministratie’.