Inkomen en subsidie isolatie
- U heeft een brief ontvangen van de gemeente over subsidie voor isolatie van uw woning.
- In de brief staat het bedrag van € 1.500,-.
- U denkt dat u in aanmerking komt voor het bedrag van € 4.000,-.
- Het netto inkomen van uw gezin bepaalt het bedrag dat de gemeente maximaal vergoedt.
- Lever gegevens aan over het netto inkomen van uw gezin via het ‘inkomenstoetsformulier’.
- De gemeente onderzoekt dan of u de hogere subsidie kunt krijgen.
Denkt u recht te hebben op € 4.000,- subsidie voor isolatie? Uw netto inkomen mag dan niet hoger zijn dan 120% van de bijstandsnorm die bij uw situatie past. Het gaat dan om het inkomen
- zonder vakantiegeld,
- van de laatste 3 maanden vóór de aanvraag,
- van u en uw partner.
De bedragen staan in de tabellen hieronder.
Het gaat om het netto gezinsinkomen uit werk in loondienst, inkomen uit eigen bedrijf of beroep, een uitkering, pensioen en overige inkomsten (zoals alimentatie).
120% van de bijstandsnorm vanaf 21 jaar tot de AOW-leeftijd
Gezinssamenstelling | Per 1 januari 2025 |
---|---|
Alleenstaand | € 1.533,81 |
Alleenstaande ouder | € 1.533,81 |
Samenwonend/getrouwd | € 2.191,16 |
120% van de bijstandsnorm vanaf de AOW leeftijd
Gezinssamenstelling | Per 1 januari 2025 |
---|---|
Alleenstaand | € 1.711,22 |
Alleenstaande ouder | € 1.711,22 |
Samenwonend/getrouwd | € 2.340,97 |
U levert gegevens aan over uw inkomen via het formulier voor de inkomenstoets.
Het formulier als los document
Heeft u moeite met inloggen of met het online invullen? U kunt het formulier ophalen bij het gemeentehuis. Ook kunt u het per post of per e-mail ontvangen. Neem hiervoor contact op met de gemeente:
- via een contactformulier(Verwijst naar een externe website)
- 14 0342(Verwijst naar een telefoonnummer).
Inleveren
U kunt het ingevulde formulier (met bijlagen) op de volgende manieren inleveren:
- Per e-mail
U kunt de stukken mailen naar duurzaam@barneveld.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Voeg de documenten toe als pdf, jpeg, jpg, Word- of Excel bestand. - Per post
Verstuur het formulier met alle gevraagde bijlagen naar:
Gemeente Barneveld
T.a.v. Samenleving
Postbus 63
3770 AB Barneveld - Inleveren bij gemeentehuis
U kunt het formulier met bijlagen in de brievenbus doen van het gemeentehuis van de gemeente Barneveld. Adres: Raadhuisplein 2 te Barneveld.
Onder openingstijden kunt u de documenten persoonlijk afgeven bij de receptie.
Stuur alle gevraagde bijlagen mee
Let erop dat u alle benodigde gegevens en bijlagen meestuurt. Als u dat niet doet, vertraagt dat de beoordeling van uw aanmelding. Wij vragen u dan om de ontbrekende gegevens alsnog in te leveren. U krijgt daarvoor 2 weken de tijd. Levert u de ontbrekende gegevens dan nog niet in? Dan kunnen wij uw aanmelding niet behandelen.
De gemeente kan gegevens controleren
De gemeente zal bij de behandeling van uw inkomenstoetsformulier uw inkomensgegevens controleren. Hiermee kan ze vaststellen of u recht heeft op de isolatiesubsidie.
We gebruiken uw inkomensgegevens om vast te stellen of u recht heeft op subsidie. Uw inkomensgegevens worden niet gedeeld met andere partijen. Na uitbetaling van de subsidie worden uw inkomensgegevens na 7 jaar verwijderd.