Toegankelijkheid

  • De gemeente Barneveld werkt eraan dat haar websites en online diensten digitaal toegankelijk zijn.
  • Daarom laat ze per website (of dienst) onderzoeken doen en verklaringen opstellen.
  • De verklaringen over hoe digitaal toegankelijk iets is, staan op toegankelijkheidsverklaring.nl/register.
  • Ze staan ook op deze webpagina.
  • Kijk voor meer informatie over digitale toegankelijkheid op www.digitoegankelijk.nl.

De gemeentelijke website en haar subdomeinen

Hoofddomein Barneveld.nl

Subdomein

Werkenbij.barneveld.nl

Raadsinformatiesysteem, chatfunctie en afsprakenmodule

Onderzoek naar de toegankelijkheid van www.barneveld.nl en haar subdomeinen. (pdf, 818 KB) In dit onderzoek zijn ook opgenomen:

  • ons raadsinformatiesysteem (iBabs) 
  • onze chatfunctie (Obi4wan)
  • onze afsprakenmodule (OpenGemeenten). 

Websites onder de verantwoordelijkheid van de gemeente Barneveld

De onderstaande websites zijn in opdracht van de gemeente Barneveld ontwikkeld. Voor elk van deze websites zijn toegankelijkheidsverklaringen opgesteld.

Beactive Becreative

Cultuureducatie Barneveld

Duurzaam Barneveld

Gemeentearchief Barneveld

Inwonerspanel Barneveld

Veteranen Barneveld

Om onze dienstverlening zo snel en efficiënt mogelijk te maken, maken wij gebruik van meerdere digitale diensten van diverse leveranciers. Bij grote wijzigingen of bij inzet van nieuwe diensten nemen wij toegankelijkheid mee in het programma van eisen.  Op dat moment zal de gemeente voor de digitale dienst ook een toegankelijkheidsverklaring publiceren.  

Raadsinformatiesysteem iBabs

Om raadsinformatie snel en efficiënt voor u te ontsluiten, maken wij gebruik van het raadsinformatiesysteem (iBabs).

Chat

Bezoekers van barneveld.nl kunnen via een chat reageren naar de gemeente. Hiervoor maken we gebruik van een chatfunctionaliteit (Howaboutyou/Obi4wan).

Afsprakenmodule

Als u een bezoek wilt brengen aan een balie in het gemeentehuis, plant u dit bezoek via onze Afsprakenmodule. Deze is van de leverancier Open Gemeenten.

e-Dienst Huwelijk en e-Dienst partnerschap 

Als u een huwelijk wilt aanmelden, dan maakt u gebruik van onze e-dienst huwelijk. 

Als u een partnerschap wilt registreren, dan maakt u gebruik van onze e-dienst partnerschap. 

Afvalwijzer

Om informatie over (het ophalen van) uw afval op postcode te ontsluiten, maken wij gebruik van de Afvalwijzer

In enkele gevallen bieden we onze dienstverlening ook aan via een app. Het gaat om de volgende apps:

De mobiele variant van de gemeentelijke website www.barneveld.nl gedraagt zich als app op uw smartphone. Als u meerdere keren via uw smartphone op onze website komt, krijgt u de vraag of u een icoontje op uw startscherm wilt plaatsen. Als u hiermee instemt, gedraagt onze website zich als app. U hoeft hier niets voor te downloaden. De toegankelijkheidsverklaring van de hoofdwebsite is ook van toepassing op deze mobiele versie. 

Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via info@barneveld.nl. U helpt ons door in uw melding het volgende te beschrijven: 

  • de website, het systeem of de app waar het probleem optreedt
  • wat u probeerde te doen op deze website of in het systeem/app
  • een omschrijving van wat er mis gaat of wat niet werkt 
  • het helpt als u schermafdrukken kunt maken van het probleem en deze meestuurt  

U krijgt van ons een ontvangstbevestiging van uw e-mail. Bij toegankelijkheidsproblemen onderzoeken we wat de mogelijke oorzaak is om u verder te kunnen helpen. We informeren u over de voortgang en de uitkomst. Hoe snel we u antwoord kunnen geven, hangt van de vraag of het probleem af. We houden u op de hoogte van de voortgang. We verwachten binnen maximaal 3 weken u een uitkomst te kunnen geven.  

Bent u niet tevreden met de manier waarop wij dit hebben behandeld? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale ombudsman.