Digitale toegankelijkheid

  • De gemeente Barneveld werkt eraan dat haar websites en online diensten digitaal toegankelijk zijn.
  • Daarom laat ze per website, app en online dienst een onderzoek doen naar de toegankelijkheid.
  • De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in toegankelijkheidsverklaringen.
  • Hieronder vindt u een overzicht van de websites, apps en online diensten en de toegankelijkheidsverklaringen.

Websites

Online diensten

Om raadsinformatie snel en efficiënt voor u te ontsluiten, maken wij gebruik van het raadsinformatiesysteem (iBabs).

Bezoekers van barneveld.nl kunnen via een chat reageren naar de gemeente. Hiervoor maken we gebruik van een chatfunctionaliteit (Howaboutyou/Obi4wan).

Als u een bezoek wilt brengen aan een balie in het gemeentehuis, plant u dit bezoek via onze Afsprakenmodule. Deze is van de leverancier Open Gemeenten.

Als u een huwelijk wilt aanmelden, dan maakt u gebruik van onze e-dienst huwelijk. 

Als u een partnerschap wilt registreren, dan maakt u gebruik van onze e-dienst partnerschap. 

Om informatie over (het ophalen van) uw afval op postcode te ontsluiten, maken wij gebruik van de Afvalwijzer

Apps

De Mijngemeente app (Beheervisie) is voor het melden van zaken die kapot of vies zijn in de openbare ruimte. Bekijk de toegankelijkheidsverklaring van de Mijngemeente app

Afvalwijzer app (AddComm b.v.) voor het ontvangen van herinneringen rondom de afvalinzameling bij u in de buurt. Bekijk de toegankelijkheidsverklaring van de Afvalwijzer App. Lees het onderzoeksrapport over de Afvalwijzer App (pdf, 1 MB)

De mobiele variant van de gemeentelijke website www.barneveld.nl gedraagt zich als app op uw smartphone. Als u meerdere keren via uw smartphone op onze website komt, krijgt u de vraag of u een icoontje op uw startscherm wilt plaatsen. Als u hiermee instemt, gedraagt onze website zich als app. U hoeft hier niets voor te downloaden. De toegankelijkheidsverklaring van de hoofdwebsite is ook van toepassing op deze mobiele versie.