Digitale toegankelijkheid

  • De gemeente Barneveld werkt eraan dat haar websites en online diensten digitaal toegankelijk zijn.
  • Daarom laat ze per website, app en online dienst een onderzoek doen naar de toegankelijkheid.
  • De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in toegankelijkheidsverklaringen.
  • Hieronder vindt u een overzicht van de websites, apps en online diensten en de toegankelijkheidsverklaringen.

Websites

Regelingen en tegemoetkomingen op één plek.

Online diensten

Als u een bezoek wilt brengen aan een balie in het gemeentehuis, plant u dit bezoek via onze Afsprakenmodule. Deze is van de leverancier Open Gemeenten.

Om informatie over (het ophalen van) uw afval op postcode te ontsluiten, maken wij gebruik van de Afvalwijzer

Voor het regelen van uw zaken bij Publiekszaken, maakt u gebruik van één van onze 12 eDiensten.

Aankomende en gearchiveerde vergaderingen kunt u online bekijken

Steeds meer aanvragen en meldingen die u indient bij de gemeente kunt u volgen met ons zaaksysteem. U kunt hier vragen stellen aan de behandelaar, documenten nasturen en uw eigen dossier van uw aanvraag/melding inzien. 

Apps

Afvalwijzer app (AddComm b.v.) voor het ontvangen van herinneringen rondom de afvalinzameling bij u in de buurt. Bekijk de toegankelijkheidsverklaring van de Afvalwijzer App. Lees het onderzoeksrapport over de Afvalwijzer App (pdf, 1 MB)

De mobiele variant van de gemeentelijke website www.barneveld.nl gedraagt zich als app op uw smartphone. Als u meerdere keren via uw smartphone op onze website komt, krijgt u de vraag of u een icoontje op uw startscherm wilt plaatsen. Als u hiermee instemt, gedraagt onze website zich als app. U hoeft hier niets voor te downloaden. De toegankelijkheidsverklaring van de hoofdwebsite is ook van toepassing op deze mobiele versie. 

Bent u niet tevreden met de manier waarop wij uw melding behandelen of hebben behandeld? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale ombudsman.