Servicenormen

Servicenormen laten zien waar u op kunt rekenen in het contact met de gemeente Barneveld. 

Algemeen

  • 24/7 actuele informatie over producten en dienstverlening via www.barneveld.nl
  • 24/7 aanvragen van producten via www.barneveld.nl
  • Ondersteuning krijgen bij (aan)vragen op www.barneveld.nl via livechat of Whatsapp.
  • Als u via de website een aanvraag of melding doet, ontvangt u informatie hoe wij uw aanvraag gaan behandelen en afhandelen. Waar mogelijk krijgt u het product ook digitaal geleverd.
  • Als er een bericht voor u klaar staat in uw MijnBarneveld, ontvangt u een hierover een bericht per e-mail.
  • Onze online informatie en dienstverlening zijn toegankelijk voor iedereen. Als u vragen heeft of problemen ervaart, dan kunt u contact opnemen en helpen wij u verder. Dat kan via website, MijnBarneveld, telefoon of op afspraak.
  • Als u online contact met ons heeft, krijgt u de mogelijkheid om in een eigen omgeving uw gegevens, aanvragen en meldingen te beheren.
  • Als u niet tevreden bent over de dienstverlening, dan kunt u een klacht indienen over het niet behalen van de servicenorm via elk kanaal.

Contactformulier

  • Als u contact zoekt met de gemeente Barneveld dan kan dat ook via de website van de gemeente. Op www.barneveld.nl kunt u via een contactformulier een vraag, compliment of reactie sturen.
  • U krijgt per ommegaande een ontvangstbevestiging met een registratienummer.
  • In de eerste reactie (binnen 48 uur) krijgt u inhoudelijk antwoord of informatie over hoe wij uw aanvraag gaan behandelen en afhandelen. 

Telefoon

  • Als u contact zoekt via de telefoon, kunt u altijd gebruik maken van ons telefoonnummer 14 0342.
  • Ons telefoonnummer is op werkdagen bereikbaar van 9.00-16.30 uur (ma-do) en 9.00-13.00 uur (vr).
  • Als u met ons belt, geven wij zo veel mogelijk direct een inhoudelijk antwoord. Als dit niet mogelijk is, verbinden wij u door met een deskundige collega.
  • Als u uw persoonlijke situatie wilt toelichten, dan brengen wij u zo snel mogelijk in contact met de betrokken inhoudelijk deskundige collega.  
  • We verbinden u indien nodig door en informeren de collega over uw vraag.
  • Als u met ons belt of contact zoekt via livechat, streven wij ernaar uw wachttijd onder de 30 seconden te houden.
  • Als er een terugbelverzoek voor u is aangemaakt, dan bellen wij u binnen 1 werkdag terug of binnen de met u afgesproken termijn. 

Balie

  • Voor een bezoek aan het gemeentehuis maakt u digitaal of telefonisch een afspraak.
  • Wij ontvangen u gastvrij. We begroeten u, helpen u uw weg te vinden naar uw afspraak en staan u beleefd en deskundig te woord. Mocht u extra hulp nodig hebben, dan kunt u dit aangeven bij onze medewerkers.
  • U wordt geholpen op het tijdstip dat u heeft afgesproken.

Ondersteuning in een persoonlijk gesprek

  • Als u ondersteuning nodig heeft voor uw specifieke situatie doen wij dit in een persoonlijk gesprek. Aan de telefoon of balie stellen wij eerst open vragen om te bepalen wat er nodig is om u te ondersteunen en wie u daar het beste bij kan helpen.
  • Een deskundige medewerker komt bij u thuis of in het gemeentehuis om uw specifieke situatie te bespreken.
  • Als er meerdere deskundigen nodig zijn om uw vraag te beantwoorden, wordt samen met u goed afgestemd welke aanpak het beste past bij uw situatie. U krijgt een vast contactpersoon die u informeert en bijstaat.  
  • Al met al zorgen we voor een passende ondersteuning.

Schriftelijke correspondentie

  • U ontvangt originele besluiten, vertrouwelijke documenten en bewijsstukken per post of via de Berichtenbox. Informatie over de voortgang kunt u ontvangen via mail of MijnBarneveld.
  • Als u aangegeven heeft gebruik te maken van de Berichtenbox van mijnoverheid.nl, dan stuurt de gemeente geen fysieke post meer, tenzij dit niet anders kan.
  • Als u de gemeente een brief schrijft, dan ontvangt u per ommegaande een ontvangstbevestiging met een registratienummer. Een inhoudelijk antwoord kan langer duren. Dit hangt af van de soort aanvraag.

Social Media

  • Als u een vraag stelt of om een reactie vraagt, dan doen we ons best om binnen 1 werkdag de vraag te beantwoorden.
  • Wij zullen u antwoord geven via hetzelfde social medium, tenzij uw vraag privacygevoelig of complex is.
  • De gemeente is actief op X (@BarneveldInfo), Facebook (/GemeenteBarneveld), LinkedIn (gemeente Barneveld) en Instagram.

Zorgplicht

De gemeente helpt u graag. Dat mag digitaal. Graag zelfs. Wij moeten ervoor zorgen dat wij uw digitale brief, melding, verzoek of aanvraag elektronisch kunnen ontvangen en behandelen. Vindt u het lastig om uw vraag digitaal aan ons te stellen? Dan helpen wij u graag op een andere manier.

  • Bent u nog niet zo handig met de computer?
    Dan kunt u terecht bij ons aan de balie in het gemeentehuis. Wij gaan u dan persoonlijk helpen. Bel ons voor een afspraak via 14 0342(Verwijst naar een telefoonnummer).
  • Kunt u niet naar het gemeentehuis komen?
    Dan kunnen we regelen dat er iemand van ons naar u toekomt.    
  • Heeft u vragen over digitale dienstverlening met andere overheidsinstanties?
    Dan kunt u terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO vindt u in de bibliotheek.
  • Heeft u een hulpvraag om goed mee te kunnen doen in de maatschappij?
    Maak dan een afspraak met ons via telefoonnummer 14 0342(Verwijst naar een telefoonnummer). Wij kijken dan in een persoonlijk gesprek met u wat er nodig is.   

Daarnaast biedt de gemeente ook andere mogelijkheden aan om u verder op weg te helpen: