Niet tevreden over behandeling door gemeente en privacy
- U vindt dat u niet goed bent behandeld door een medewerker, het college van burgemeester en wethouders of gemeenteraad of
- u mist informatie die is beloofd of
- u heeft een klacht over privacy.
- Het heeft de voorkeur dat u ons belt over uw klacht, bel 14 0342.
- We gaan dan in gesprek over uw klacht en hopen er samen uit te komen.
- U kunt uw klacht ook digitaal indienen. Eventueel kunt u ook een brief schrijven.
Als wij een klacht van u ontvangen, proberen wij u altijd telefonisch te spreken. We luisteren dan naar uw klacht en bespreken deze. Als u dat wilt, nodigen we u daarna uit voor een gesprek in het gemeentehuis. De persoon waarover de klacht gaat en een leidinggevende zijn dan meestal bij het gesprek aanwezig.
Als u dan nog niet tevreden bent, dan wordt het traject voortgezet en ontvangt u een brief van het college. Hierin staat de reactie op uw klacht.
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u uw klacht herhalen bij de Nationale Ombudsman.
Stuur een brief met uw klacht aan:
College van burgemeester en wethouders
Afdeling Bestuur & Dienstverlening
Postbus 63
3770 AB Barneveld
Vermeld daarbij de datum, uw naam, het adres, uw klacht en het tijdstip van het gedrag waarover u een klacht indient.
Wij nemen niet alle klachten in behandeling. Dat geldt voor:
- Herhaalde klachten.
- Klachten over gedragingen van langer dan één jaar geleden.
- Klachten over gedragingen waartegen bezwaar en/of beroep open staat of heeft gestaan.
- Anoniem ingediende klachten.