Briefadres aanvragen

  • U heeft tijdelijk geen woonadres en u wilt een briefadres aanvragen.
  • Het briefadres is een woonadres in Barneveld.
  • Uw situatie voldoet aan voorwaarden.
  • Een briefadres is het adres van een bekende van u, die hiervoor toestemming geeft.
  • U kunt geen postbusnummer opgeven als briefadres.
  • Na uw aanvraag ontvangt u binnen 4 weken bericht van ons.
  • Bij goedkeuring geeft u het briefadres zelf door aan alle instanties.
  • Wilt u een briefadres aanvragen? Stuur uw vraag naar: adresonderzoek@barneveld.nl of bel 14 0342.

Als u naar het gemeentehuis gaat om het briefadres aan te vragen, neemt u het volgende mee:

  • uw identiteitsbewijs
  • ondertekende, schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner van het briefadres
  • kopie identiteitsbewijs van de hoofdbewoner van het briefadres

U kunt een briefadres aanvragen als u in één van onderstaande situaties voor u geldt:

  • U bent dak- of thuisloos.
  • Er is een korte overbrugging tussen 2 woonadressen.
  • U heeft een beroep waarvoor u veel van huis bent (bijvoorbeeld binnenvaartschipper).
  • U verblijft kort in het buitenland (maximaal 8 maanden).
  • U verblijft in een verpleeghuis of blijf-van-mijn-lijfhuis.
  • U kunt om veiligheidsredenen geen woonadres hebben.

  • Als uw briefadres Raadhuisplein 2B is, kunt u uw post ophalen op het gemeentehuis.
  • Maak hiervoor een afspraak.
Afspraak afhalen post gemeentehuis